AktuelltBranschnyheter → NYA KRAV VID RAPPORTERING AV ÅKU TILL SWEDSEC

NYA KRAV VID RAPPORTERING AV ÅKU TILL SWEDSEC

Anställda med Swedsec-licens ska årligen genomföra årlig kunskapsuppdatering för att hålla sin Swedsec-licens aktiv. Den anställda ska genomföra den eller de ÅKU:er som motsvarar de licensieringstester som ligger till grund för licensen och den anställdas aktuella befattning och arbetsuppgifter.

Tidigare räckte det att endast rapportera att den anställda genomfört ÅKU men från och med 2025 är det obligatoriskt att arbetsgivaren rapporterar vilken eller vilka ÅKU:er som den anställda har genomfört. Vi på Finanskompetens har därför anpassat rapporteringsfunktionen från vårt utbildningssystem Portalen till Swedsecs webbtjänst, för att alla våra kunder smidigt ska kunna rapportera enligt de nya kraven. Rapporteringen kan göras löpande, och den 30 november är sista dagen för innevarande års rapportering.

Mer information finns på Swedsec här.

 

capture1

Anpassade funktionen i portalen

Dela nyheten